Ohjeita osallistujille

Yleistä
Kilpailu järjestetään Urjalan keskusurheilukentällä (Urheilukentäntie 7). Linja-autolla saapuvien joukkueiden toivotaan jäävän kyydistä Urheilukentäntien ja Kisatien risteyksessä, urheilukentän huoltorakennuksen kulmalla. Linja-autojen toivotaan ajavan kentälle Urheilukentäntien kautta ja poistuvan Kisatietä. Linja-autojen paikoitus on Airanteen Energian piha-alueella osoitteessa Lähdintie 1. Seuroille toimitetaan etukäteen opastus paikalle.


Henkilöautojen paikoitus: Urheilukentän yhteydessä olevien tenniskenttien takana (kulku Urheilukentäntieltä), Urjalan Talot OY:n parkkipaikalla (Urheilukentäntie 2). Lisäksi henkilöautoja voi jättää Urjalan torialueelle ja ympäristöön (matkaa kentälle 200m), kentän lähialueen teiden varsille (liikennesääntöjen mukaisesti), Urjalan kunnantalon parkkipaikoille (Tampereentie 4) ja Urjalan Osuuspankin parkkipaikalle (Kisatie 2, kulku Tampereentien kautta).


Kentällä on ensiapu SPR:n toimesta.


Ruokailu ja majoitus
Ruokailu on järjestetty läheiselle Urjalan yhtenäiskoululle osoite Urjalantie 37 (matkaa kentältä n. 400m) klo klo 11.30-16.

Ruokailut tulee tilata etukäteen seuran ilmoittautumisen yhteydessä.
Maksut ruokailuista 26.8. mennessä Urjalan Urheilijoiden tilille FI50 5494 0920 2328 42. Ruokaliput jaetaan seuroille muun kisamateriaalin kanssa.

Ruuan hinta on 10,50 € /hlö (lihamakaronilaatikko/kasvismakaronilaatikko, salaatti, leipä, ruokajuomat). Ruoka on laktoositon. Makaronilaatikossa käytetään naudanlihaa. 

Erityisruokavaliot tulee ilmoittaa sähköpostitse: sari.tallbacka(at)gmail.com 20.8. mennessä

Urjalan Yhtenäiskoulu on ”kengätön”, eli ruokailijoiden on jätettävä ulkokengät eteiseen ruokasaliin mennessään.


Koulumajoitusvaihtoehtoa ei ole. Urjalassa on melko vähän suuremmalle porukalle toimivaa majoitusta tarjolla. Alle tunnin bussimatkan päässä Urjalan keskusurheilukentästä sijaitsee kuitenkin laajan majoitustarjonnan kaupungeista esimerkiksi Tampere, Valkeakoski, Hämeenlinna, Loimaa ja Forssa.


Avajaiset
Joukkueet kokoontuvat kello 10.20 mennessä takasuoralle nimikylttinsä taakse. Suositeltavaa on ottaa mukaan myös omat seuraliput, banderollit, maskotit, jne... (Joukkueen vastaava ilmoittaa kilpailutoimistoon klo 10.00 mennessä joukkueen kyltin-/lipunkantajien nimet (max 3 nimeä), jotka kuuluttaja mainitsee avajaismarssin yhteydessä.)

Joukkue numero 1 on 1500m:n lähtöpaikan luona ja muut siitä moukarihäkin suuntaan numerojärjestyksessä

Kello 10.30 alkaa sisäänmarssi, jolloin joukkue kerrallaan siirrytään reippaasti suoraan ruohokentän yli ja jäädään joukkueittain parijonoon

Sisäänmarssin jälkeen ovat vuorossa avajaismuodollisuudet ja kilpailut alkavat kello 11.00 


Tulospalvelu
Avoinna lauantaina 2.9. kello 8.30 alkaen. Tulospalvelu sijaitsee maalin kohdalla olevassa toimistossa. Tilan pienuuden vuoksi toivotaan, että tulospalvelusta asioi seuroista ainoastaan yksi henkilö.

Seuracupin pisteseuranta on nettipohjainen ja toimii osoitteessa live.tuloslista.com.


Kilpailutoimisto ja infopiste
Avoinna lauantaina 2.9. kello 8.30 alkaen Urheilukentällä. Kilpailutoimisto sijaitsee maalin kohdalla olevassa toimistotilassa.

Kilpailutoimistoon on sijoitettu seuraavat toiminnot:
- muutokset joukkueiden kokoonpanoon
- seuramateriaalin jako

Tulostaulut, joilta löytyvät lähtölistat eräjakoineen, kilpailuiden viralliset tulokset ja muu kilpailuihin liittyvä kirjallinen tiedotus, löytyvät katsomon edestä. Eräjaot ja suoritusjärjestykset ovat katsottavissa myös osoitteessa live.tuloslista.com.


Ilmoittautuminen, muutokset
Ilmoittautumiset muihin lajeihin kuin sukkulaviestiin on tehtävä kilpailukalenteri.fi:n kautta 29.8. mennessä. Muistakaa ilmoittaa kauden paras tulos eräjakoja varten, jollei se jostain syystä automaattisesti näkyviin tule.

Ilmoittautuminen sukkulaviestiin on tehtävä 29.8. mennessä sähköpostilla satu.rajala1(at)pp.inet.fi  

Mahdolliset muutokset ilmoitetun joukkueen kokoonpanoon on tehtävä kilpailutoimistoon kilpailupäivänä klo 09.00 mennessä tai lähettämällä muutokset tuota ennen sähköpostitse: satu.rajala1(at)pp.inet.fi  

Sukkulaviestijoukkueen osallistumisen varmistus on tehtävä kilpailupäivänä kilpailutoimistoon kello 14.30 mennessä. Seuramateriaaleissa on lomake tätä varten. Jos joukkueessa on tapahtunut muutoksia, niin joukkueen juoksujärjestys on kirjoitettava lomakkeeseen kokonaisuudessaan.


Kilpailunumerot ja eräjaot
Kilpailijat käyttävät rintanumeroa (seiväshyppääjät saavat kiinnittää numeron halutessaan selkään). Kilpailunumerot jaetaan seuroille seuramateriaalin yhteydessä

Pikamatkat 200 metriin saakka juostaan erissä. Eräjaot tehdään tilastoaikojen perusteella. Jos urheilija vaihdetaan toiseen ilmoittautumisajan jälkeen, tämä urheilija juoksee siinä erässä ja sillä radalla, joka alkuperäiselle edustajalle on jaettu.


Kilpakävely
T/P15 kilpakävelyn osanottajien kilpailuasun tulee olla sellainen, jossa kävelijän polvet näkyvät


Poimintoja säännöistä
Seuraa edustaa yksi urheilija jokaisessa lajissa.
Kenttälajeissa jokaisella kilpailijalla on neljä suoritusta.
Urheilija voi osallistua omaan sarjaansa, tai ylempään ikäsarjan kisaan, kuitenkin vain yhden ikäluokan sarjaan samassa kisassa (myös sukkulaviesti)
Pisteet jaetaan joka lajista sijoitusten mukaan. Esim. jos on 16 joukkuetta: 1) 17p., 2) 15 p., 3) 14 p. jne.
Tasapisteissä sijoitus määräytyy sukkulaviestin sijoituksen mukaan


Sukkulaviesti
Sukkulaviesti juostaan nurmella kahdessa erässä, sen pistetilanteen mukaan mikä on voimassa ennen sukkulaviestiä. Sukkulaviestissä käytetään piikkareita tai lenkkitossuja.

Joukkueiden tulee 10 minuuttia ennen juoksun alkua ryhmittyä jonoon lähtöpaikoilleen.

Juoksujärjestys on nuorimmasta vanhimpaan seuraavasti: P11, T11, P11, T11, P13, T13, P13, T13, P15, T15, P15, T15, M17, N17, M17, N17.

Poikien lähtöpaikka on maaliviivan puoleinen pääty, tytöt lähtevät toisesta päästä.

Vaihtokosketuksen on tapahduttava vaihtokepin takana käteen läpsäyttämällä.

Joukkueiden on ilmoitettava sukkulaviestin osallistujat juoksujärjestyksessä ilmoittautumisensa yhteydessä. ks. kohta: Ilmoittautuminen ja muutokset.

Numerolappua saa sukkulaviestissä käyttää vain ankkuri!


Kokoontuminen ennen lajin alkua
Kokoontuminen on 1500m lähtöpaikan takana oleva teltta, josta siirrytään johdetusti suorituspaikoille
- juoksuissa 20 min. ennen lähtöä
- kenttälajeissa 30 min. ennen lajin alkua
- seiväshypyssä 45 min. ennen lajin alkua


Verryttely ja kilpaileminen
Urheilijoiden verryttelyalueena toimii pururata, joka alkaa moukarihäkin takana olevan tien toiselta puolelta. Vanhimpien sarjojen 200 ja 100 metrin juoksijat voivat ottaa avausvetoja radan etukaarteessa maaliviivan ja 1500m lähtöpaikan välisellä alueella klo 10-10.55 välillä.


Kenttäalue on tarkoitettu vain kilpailijoille ja toimitsijoille. Huoltajien paikka on kentän ulkopuolella. Näin varmistamme sujuvan kilpailun kulun.
Jokaiselle seuralle jaetaan kuitenkin kolme ”vihreää korttia”, jolla seuran huoltajat/valmentajat pääsevät käymään kentän puolella, jos nuorimmat urheilijat tarvitsevat esimerkiksi apua lähtötelineiden asettamisessa.


Välineiden tarkastus
Omien välineiden käyttö on sallittua. Omat heittovälineet on tuotava tarkistukseen tunti ennen lajin alkua, tarkistus on kentän huoltorakennuksessa, toinen pariovi tenniskenttien suunnasta katsottuna.


Pukuhuoneet, Suihkut ja WC:t
Urheilukentän pukuhuoneet löytyvät tiilisen huoltorakennuksen puolivälistä. Pukuhuoneita on kaksi, toinen tytöille ja toinen pojille. Pukuhuoneista löytyy myös WC kummastakin. Lisäksi kentällä on kaksi yleisö-WC:tä. Yleisö-WC:t ovat pukuhuoneiden ja välinevarastojen välissä. Tenniskenttien laidalla on kisan aikana käytössä lisäksi kaksi bajamajaa.

Ruokailuun varatulla Urjalan Yhtenäiskoululla on paljon vessoja käytössä ja kyseisellä koululla on myös pukuhuone/suihkutilaa tarjolla kilpailijoille enemmän kuin kentällä.


Kahvio
Urheilukentällä on kahvio, joka sijaitsee katetun katsomon maalin puoleisessa päädyssä. Kahviossa on myytävänä ainakin sämpylöitä, kahvia, pullaa, jäätelöä, makeisia, limsaa ja mehua. Lisäksi kenttäalueella on myyntipisteet sekä vohveleille että makkaroille.


Kisatori
Urheilukentän parkkipaikalle nousee kisojen ajaksi kisatori, jossa on tuotteitaan myymässä mm. urheiluvälinekauppias.


Seurojen omat teltat
Nykyisin moni seura tuo mukanaan tapahtumaan oman telttansa tukipisteekseen. Teltoille on varattu aluetta katsomon maalinpuoleisesta päädystä kenttäalueen reunalta. Telttojen käytössä on noudatettava valmistajien ohjetta.
Lisäksi jokaisen seuran, joka tuo teltan, tulee lukea oheisesta linkistä: Pelastuslaitoksen ohjeistus

TELTTOJEN IRTOPAINOT (ellei ole vakiona teltan rakenteissa) 
Minimipainot /telttakoko: 
- 2x2m vähintään 2 kpl 20 kg:n painoja tai 3 kpl 15 kg:n painoja 
- 4x4m vähintään 3 kpl 20 kg:n painoja tai 4 kpl 15 kg:n painoja 
- 4x8m vähintään 5 kpl 20 kg:n painoja tai 6 kpl 15 kg:n painoja.

Esitetyt painot ovat minimipainoja. Teltat on kiinnitettävä maa-ankkureihin tai irtopainoihin kuormaliinoilla, joiden vetolujuus on vähintään 1000 kg, narut tai vastaavat eivät ole lähtökohtaisesti sallittuja. Teltan tuova seura huolehtii myös tarvittavat lisäpainot paikalle.


Palkintojenjako
Palkintojen jako tapahtuu sukkulaviestin jälkeen.
Parhaat joukkueet (3 kpl) palkitaan seurastipendein ja mitalein.
Joukkueiden tsemppari tulee ilmoittaa kilpailutoimistoon kello 15.40 mennessä. Tsempparit palkitaan ennen sukkulaviestin alkua klo 16.00.


Tiedustelut
Tero Rajala 040 5223401, tero.e.rajala(at)gmail.com



YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.